juriststudent.blogg.se

Måndag den 15 oktober 2012

Kategori: Allmänt

Då var det måndag förmiddag och för många innebär detta att allvaret börjat igen men inte för en jurist student. Helgen har för min del kretsat kring lagboken nästan oavbrutligen, har jag inte läst ur den så har den varit kudde vilket har medfört att jag har fått en blåaktig nyans med inslag av guld, i ansiktet. Det som är lite glädjande är att denna ständiga ångest börjar närma sig ett slut. 
 
Ett av de stora problemen är att så fort man tror sig ha förstått något börjar man tvivla igen, det var för enkelt för att stämma eller jag borde inte kunna detta redan är ständigt återkommande farhågor. När tentan väl är över så lovar jag mig själv att inte öppna, röra eller ens kolla på en bok under hela helgen, annars är risken stor att jag bryter samman. Nu känner jag återigen ångesten komma krypande och det är dags att återigen dyka in i litteraturen. Dagens kaffedos: 3 liter hittills.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: